mam taki sposób

Cześć kochani! 
dzisiaj nie będzie scrapowo... Przychodzę żeby podzielić się z Wami wiedzą, która pozwala mi, przynajmniej na razie, dotrzymać kroku moim planom. Oraz co najważniejsze nie zagubić się w natłoku codziennych obowiązków... Jestem przekonana że wielu z Was tak jak ja ma mało czasu chociażby na to by odpocząć? dlaczego? pewnie dlatego że (przepraszam że tak uogólnię ale...) my Polacy nie potrafimy rezolutnie gospodarować swoim czasem... Myślę że wielu z nas mogłoby produktywniej spędzać czas a tego nie robi głównie z przekonania że doba jest za krótka... No ale choćby skały srały ;p dzień trwa 12h i nic z Tym nie zrobimy ;)

Jaki wypracowałam sobie sposób na to by się nie pogubić? PROSTY!
serio, wystarczy trochę samo zaparcia i już!



My scraperki (zwłaszcza te które mają jakieś zobowiązania) musimy pilnować terminów... Dlaczego to takie ważne sami wiecie ;) jak dotrzymać kroku innym zawodniczką? 
nie posiadając kalendarza, plannera czy chociażby notesu, uwierzcie mi może być trudno. Jeśli nie masz czegoś czarno na białym łatwiej będzie Ci zapomnieć, że to dzisiaj musisz wstawić posta z pracą... gorzej jeśli nie masz jej gotowej a przypomnisz sobie o tym przed samym pójściem spać, gdy przeglądasz stronę swojego DT i przypadkiem wejdziesz w terminarz... 
1. kup i ozdób swój terminarz, planner, notes, kalendarz (jeszcze nie jest za późno)
2. koniecznie nie zapominaj go używać... Spróbuj na początku każdego miesiąca znaleźć chwilę by rozpisać sobie wszystkie terminy. Jeśli w Twoim życiu systematycznie uczęszczasz np na zajęcia dodatkowe rozpisz je sobie również na długo do przodu. 
3. Postaraj się planować przejrzyście, używaj kolorów! możesz np przypisać sobie kolor do konkretnych zajęć.
4. Korzystaj z tego że producenci kalendarzy rozpisali na stronach godziny! będzie Ci łatwiej jeśli swój plan dnia postarasz się dostosować do swojego trybu życia i nie będzie on zbyt chaotycznie rozpisany. Koniecznie uwzględnij to że chodzisz do szkoły lub pracy;) lukę którą ten fakt pozostawia, możesz ładnie ozdobić zdjęciem, rysunkiem lub np wpisać sobie w niej jakiś cytat. Tym sposobem Twój kalendarz będzie piękny, a ty będziesz mieć szanse wyżywać się twórczo cały czas :)
5. Poza tym że raz na miesiąc zrobisz "przegląd pracy" oczywiście dopisuj do kalendarza na bieżąco wszystko co musisz zrobić, dzięki temu gdy otworzysz swój kalendarz będziesz wiedział czy możesz coś troszkę przeciągnąć w czasie czy musisz się sprężyć by móc załatwić inne sprawy! Poza tym wiem z doświadczenia że drobne rzeczy lubią czasem uciekać i pozostają długo nie zrobione!
6. unikaj niedokańczania spraw!
7. Staraj się nie nakładać na siebie zbyt wielu obowiązków, jeśli któregoś dnia Twój plan będzie wypchany po brzegi, pomyśl czy jest możliwość przerzucenia czegoś na inny dzień. Ważne jest jednak to, by nie przekładać planów stale, jeśli już coś zapiszesz na dany dzień, zrób to właśnie tego dnia.
8. Jeśli w Twoim planie dnia jest pkt wybitnie ważny, postaw przy nim duży wykrzyknik. niech Ci się rzuca w oczy!
9. Koniecznie zaplanuj sobie chwile na relax! To naprawdę ważne, nasz organizm nie może być stale nakręcany... Jeśli na chwilę odstawisz swoja pracę by napić się kawy  ukochanym lub wyjść na spacer z psem, zupełnie nic się nie stanie a Ty ochłoniesz i wrócisz do obowiązków w pełni sił :)
10. To już ostatni ale również ważny pkt. Zerkaj w kalendarz kilka razy dziennie i odhaczaj co już zrobiłeś!


aHA! tym oto postem rozpoczęłam cykl w którym co jakiś czas będę wam pisać, pokazywać mój sposób na... ;) A teraz kochani czekam na odzew z Waszej strony! może wy również macie jakiś sposób na efektywne planowanie i dotrzymywanie kroku planom... 

8 komentarzy:

  1. Oj, znam to :) Niestety kupiłam beznadziejny planner i już mi się pomału rozwala, a to przecież początek roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Grunt to nie marnować czasu na niepotrzebne rzeczy ;) Trzeba umieć wartościować i określać priorytety :)
    A doba i tak jest za krótka, jeśli jest tyle rzeczy, które można jeszcze zrobić!!! A czasu tak mało... Ale nie da się zrobić wszystkiego - dlatego - patrz drugie zdanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że tak, tylko ja uważam że liste powinno sie zamykać i nie miec w ciagu dnia tych datkowych rzeczy które jeszcze mozna zrobić ;) i tym sposobem właśnie daje rade nie zwariować ;) i czasu mam akurat ;)

      Usuń
  3. poza kalendarzem, w którym wszystko notuję ... ważne rzeczy - głównie te długoterminowe - zapisuje dodatkowo na "żółtych karteczkach" i przyklejam do tablicy obok komputera - są na nich wyszczególnione wszystkie punkty, które muszę zrealizować i kolejność ich realizacji ... w ten sposób zapisuje też krótkie myśli, projekty plany i zadania które wpadną mi do głowy JUŻ ... wieczorem przepisuje je do kalendarza ustalając ich czas realizacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Ja niestety nie mam gdzie tego kleic... Ale moze sie uda po przeprowadzce urządzić taki kąt ktory bedzie praktyczny nie tylko do scrapowania ;)

      Usuń
  4. Zgadzam się z Tobą w 100%.
    Właśnie wczoraj zakupiłam kalendarz, taki, który mi się podoba - to problem, ja po prostu nie lubię mieć kalendarza takiego pierwszego lepszego - próbowałam bo był jeden w domu ale niestety. Nie podobał mi się. Takie małe zboczenie, nawet głupi zeszyt wybieram bardzo wybrednie.
    Ale w końcu jest, trafiłam.
    I tak jak piszesz, wszystko sobie zapisuję, odhaczam rzeczy/sprawy załatwione.
    To naprawdę pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się :)
    Ja co prawda podziwiam panie prowadzące bullet journal - ile to na to czasu trzeba mieć ;) mój taki ładny nie jest, niektóre tygodnie nawet nie sa kolorowe... ale przynajmniej wszystko (mniej-więcej) w terminie ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 nie oceniam po okładce , Blogger